Workshop Word | Afdruk samenvoegen
Afdruk samenvoegen is een geavanceerde mogelijkheid in MS Word om een adressenbestand samen te voegen met een standaard document (mailmerge). In de workshop Word – Afdruk samenvoegen leert u niet alleen de basisbeginselen van een mailmerge maar ook hoe u diverse externe bestanden (Excel, Access, Outlook) kunt gebruiken om standaardbrieven, emailberichten, adres etiketten en enveloppen te genereren voor bijvoorbeeld een mailing.
De vereiste voorkennis is basiskennis van Word.
Leermethode
Klassikaal, InCompany, Online, Walk-in
Inhoudsopgave:
Documenten
- Standaardbrieven maken
- Adresetiketten
- Enveloppen
Koppelen aan adresgegevens
- Koppelen aan Excel
- Koppelen aan Access
- Sorteren van adressen
- Filteren van adressen
Weergave en opmaak
- Adresblok invoegen
- Begroetingsregel invoegen
- Velden invoegen (ALS .. DAN .. ANDERS)
- Van mergebestand naar Word document
Afdrukken
- Afdrukvoorbeeld
- Adresetiketten afdrukken
- Enveloppen afdrukken