Workshop Word | Afdruk samenvoegen

Afdruk samenvoegen is een geavanceerde mogelijkheid in MS Word om een adressenbestand samen te voegen met een standaard document (mailmerge). In de workshop Word – Afdruk samenvoegen leert u niet alleen de basisbeginselen van een mailmerge maar ook hoe u diverse externe bestanden (Excel, Access, Outlook) kunt gebruiken om standaardbrieven, emailberichten, adres etiketten en enveloppen te genereren voor bijvoorbeeld een mailing.

De vereiste voorkennis is basiskennis van Word.


Leermethode
Klassikaal, InCompany, Online, Walk-in


Inhoudsopgave:

Documenten

  • Standaardbrieven maken
  • Adresetiketten
  • Enveloppen

Koppelen aan adresgegevens

  • Koppelen aan Excel
  • Koppelen aan Access
  • Sorteren van adressen
  • Filteren van adressen

Weergave en opmaak

  • Adresblok invoegen
  • Begroetingsregel invoegen
  • Velden invoegen (ALS .. DAN .. ANDERS)
  • Van mergebestand naar Word document

Afdrukken

  • Afdrukvoorbeeld
  • Adresetiketten afdrukken
  • Enveloppen afdrukken

 
goto E-Smart.nlgoto Beheren